Po vojne

Po vojne sa ukázalo, že sa treba zaradiť, ale mne sa akosi ešte nechcelo a chvíľu som sa ešte motal po brigádach, ale diskotéky a dievčatá boli stále dominujúcim programom môjho vtedajšieho obdobia. Keď sa písal rok 1995 založil som si živnosť a vznikla firma Radovan Vrabec ALLMETAL, ktorá sa zaoberala predovšetkým strojárinou, kovovýrobou a tuningom športových áut. Väčšinu mojich príjmov však tvorili stále brigády, ktoré mi zohnal otec v oblasti plynárenstva a výstavby plynovodov. Asi rok som sa snažil presadiť v oblasti tuningu, ale hneď po tom ako v Európe prepukla prvá vlna dovozu čínskych doplnkov pre športové autá som pochopil, že toto asi nebude moja cesta a začali sme podnikať spolu s otcom, robili sme nejaký čas plynofikácie obcí a plynoinštalácie rodinných domov a neskôr sme kúpili prvý obstarožný bager (bielorus) a začali sme aj so zemnými prácami. Postupom času sme strojový park modernizovali a kúpili ďalší bager (tentokrát už JCB), žeriav a zopár ďaľších strojov. Ukázalo sa, že život chcel aby som sa stal strojníkom na týchto mastodontoch, takže som pár rokov pracoval na rôznych bagroch, nakladačoch a žeriave a popritom som sa stal zváračom plastových plynovodov. Práve plastové plynovody ma doviedli až k tomu, že som sa spoznal s majiteľom firmy v CZ, ktorý bol líder na českom a slovenskom trhu a po pár stretnutiach si tento človek povedal, že som pre technické zastúpenie jeho firmy ten pravý  a poslal ma na školenie do Paríža . Je asi nad slnko jasnejšie, že mi to dodalo patričnú dávku sebavedomia a po pár mesiacoch som sa stal certifikovaným a jediným revíznym technikom pre SR a ČR v oblasti zváracích zariadení značky SAURON pre plastové plynovody. Vtedy sa začala moja éra cestovania, nakoľko jednou z náplní mojej práce pre túto firmu bolo školiť zváračov SPP pre zváranie plastových plynovodov pomocou zariadení tohto výrobcu pre celú SR. Tiež pekné obdobie môjho života, veľa som cestoval, býval na hoteloch, spoznával významných ľudí a aj niečo zarobil. Nadišiel čas kúpiť si prvé zahraničné auto. Od otca som si požičal čiastku, ktorá na mojom účte na tento účel chýbala a TIP padol na Volkswagen GOLF 1,6 GTD. V ten večer, keď som si ho priviezol domov som bol asi najnamyslenejší chalan v dedine.

Stále u nás predsa panovala éra škodoviek, a preto som sa cítil, že s týmto „žihadlom“ som už úspešný mladý muž . Aj na tomto autíčku som sa snažil o nejakú tú tuningovú úpravu, ale vzhľadom k tomu, že moje sebavedomie na ceste bolo ešte väčšie ako moje šoférske schopnosti, nemohlo to skončiť inak ako pomerne vážnou haváriou. Stalo sa to v jeden jarný deň pri Terchovej asi o 5:00 ráno a skončil som po bláznivej jazde v poli s odtrhnutými troma kolesami a ďaľšími poškodeniami, ktoré na čas spravili z môjho Golfa šrot. Ja som skončil „len“ s tržnými ranami na hlave a pomliaždeninami na celom tele. Táto udalosť spôsobila v mojom živote isté zmeny. Z dôvodu nedostatku financií nebolo možné dať si auto opraviť do nejakého renomovaného autoservisu, a preto som začal zháňať v SR, ČR, PL diely svojpomocne a ukázalo sa, že pomerne úspešne. Toto zistenie ma nakoplo, že aj na tomto sa dá zarobiť a k svojím aktivitám som pridal dovoz náhradných dielov z iných krajín. Okrem toho som možno aj trochu dospel a pochopil, že život nie je len o hýrení na diskotékach, jazdení s kamarátmi a kamarátkami po výletoch aj keď v mojom prípade, som si na tieto radosti každodenne poctivo zarábal, kde sa dalo.